סוגי ויזות לארצות הברית

מאת: עו"ד אלי שמעוני

כל שהייה וביקור בארצות הברית, לא משנה לכמה זמן או לאיזו מטרה, מחייב טרם הנסיעה הוצאת ויזה מתאימה בשגרירות ארצות הברית. סוג הוויזה הנדרשת משתנה כאמור בהתאם למטרת השהייה בארצות הברית. חשוב מאוד כאשר פונים לשגרירות ארצות הברית, להגיש בקשה לסוג הוויזה הרלבנטית בכדי למנוע דחייה של הבקשה או עיכובים שונים בקבלת הבקשה. על כן, מומלץ להיוועץ בעורך דין הבקיא בתחום כדי שיוכל לסייע לכם להגיש את בקשת הוויזה הנכונה והמתאימה למצב.

הראיון לקבלת ויזה לארה"ב.

לאחר הגשת הבקשה יש לקבוע ראיון בשגרירות ארצות הברית על פיו תתקבל ההחלטה בבקשה שהגשתם. לראיון יש להגיע עם מסמכים שונים הרלבנטיים לבקשה הספציפית, כאשר בנוסף באופן כללי תמיד יש להציג מסמכים המעידים על הקשרים השונים שיש לכם לישראל (עבודה, לימודים, משפחה וכו') אשר מבטיחים את חזרתכם למדינה לאחר הביקור בארצות הברית. עורך דין העוסק בנושא ומכיר היטב את דרישות השגרירות, יוכל לסייע לכם להכין את כלל המסמכים הנדרשים לקבלת הוויזה ולוודא שהם עונים על הדרישות. בנוסף יוכל עורך הדין להכין אתכם לקראת הראיון בשגרירות. חשוב לדעת כי לא ניתן לערער על החלטה בה סורבה בקשתכם לוויזה. האפשרות היחידה היא להתחיל את כל ההליך (שכולל גם תשלום אגרה) מההתחלה. על כן, מומלץ בעת הגשת בקשה לוויזה לארצות הברית להסתייע בשירותיו של עורך דין הבקיא בנושא, ובכך להגדיל את הסיכוי שבקשתכם תאושר.

ויזת תיירות או עסקים.

ויזת תיירות או עסקים מסוג B1/B2 מתאימה למי שמבקש לנסוע לארצות הברית לטיול או לנסיעת עסקים קצרה והיא הוויזה הנפוצה ביותר. כאשר מבקשים ויזה מסוג זה חשוב לציין את מטרת הנסיעה בכדי לוודא שאכן מדובר בסוג הוויזה הנכון. לרוב, מעבר למסמכים המעידים על קשרים לישראל דוגמת אישור לימודים במוסד במדינה או הוכחות שונות לכך שאתם שכירים או בעלי עסק בישראל, לא תדרשו לספק מסמכים נוספים. לכלל זה שני חריגים עיקריים – האחד הינו כאשר מדובר בנסיעה לצורך קבלת טיפול רפואי בארצות הברית. במקרה זה יש לספק את המסמכים הרפואיים הרלבנטיים והוכחות כי יש בידיכם ביטוח או אמצעים לשלם על הטיפול. החריג השני הוא כאשר מדובר בנסיעה עסקית מכל סוג (בין אם כנס ובין אם ביקור אצל לקוח) ואתם עובדים או לומדים בתחומים מדעיים וטכניים רגישים. במצב זה יש לספק מסמכים נוספים ביניהם קורות חיים באנגלית, פרטים אודות תחום העיסוק או המחקר, פרטים אודות מקורות מימון הנסיעה ועוד.

ויזת לימודים.

בכדי ללמוד בארצות הברית יש לקבל ויזה מתאימה. ישנם מספר סוגים של ויזות עבור מי שמבקש ללמוד בארצות הברית. סוג הוויזה הנדרש קשור בסוג הלימודים. קיימות ויזות עבור לימודים או מחקר אקדמאיים, עבור לימודים בבית ספר יסודי או תיכון, עבור לימודים לא אקדמאיים ועבור לימודים בתוכנית חילופי מבקרים. באופן כללי בכל בקשה לוויזת לימודים יש להגיש אישורים מהמוסד בו אתם מתעתדים ללמוד ומסמכים המעידים על יכולת לשלם את שכר הלימוד, יחד עם הוכחות לקיום קשרים לישראל בכדי להבטיח שתעזבו את ארצות הברית בתום הלימודים.

ויזת עבודה.

כאשר מעוניינים לעבוד בארצות הברית יש להצטייד בוויזת עבודה. בטרם ניתן לפנות בבקשה לקבלת ויזת עבודה יש לפנות למחלקת ביטחון פנים של שרותי האזרוח וההגירה האמריקאים לצורך קבלת אישור עבודה. רק כאשר יש בידיכם את האישור האמור ניתן לפנות בבקשה לקבלת ויזת עבודה. ישנם סוגים שונים של ויזות עבודה. ויזות לעובדים מיומנים, ויזות לעובדים אשר מבצעים "רילוקיישן" במסגרת מקום העבודה, ויזה לאומנים, ספורטאים ובדרנים וויזה לאנשים בעלי יכולת יוצאת דופן בתחום המדעים, האמנות, החינוך, העסקים, או הספורט, או בעלי הישגים יוצאי דופן בעולם הקולנוע או הטלוויזיה. כמו כן ניתן גם לבקש ויזת מסחר או ויזת משקיע המתבססות על אמנות בין ארצות הברית לישראל. עבור כל אחת מוויזות העבודה השונות נדרשים להציג מסמכים ואישורים אחרים.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: