עורך דין חברות ותאגידים בישראל

מאת: עו"ד אלי שמעוני

כאשר חברה רשומה ומאוגדת בישראל, אין זה משנה היכן מתגורר הבעלים של החברה, הדין אשר חל על החברה הוא הדין הישראלי. כלומר החברה חייבת לפעול על פי דיני התאגידים של מדינת ישראל. בכדי לוודא כי חברה בבעלותך עומדת בכל דרישות החוק מומלץ תמיד לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בדיני חברות ותאגידים. דיני התאגידים משתנים ממדינה למדינה בצורה ניכרת, וכפי שצויין דיני התאגידים הרלבנטיים לכל חברה הם הדינים במדינה בה היא רשומה ומאוגדת. במידה ואדם המתגורר מחוץ לישראל הינו הבעלים של חברה ישראלית מומלץ להיעזר בשירותים עורך דין חברות ותאגידים בישראל אשר מכיר את החוקים המקומיים ודובר את השפה העברית.רק כך ניתן להבטיח שלמרות שהבעלים אינו חי בישראל תקפיד החברה שבבעלותו על קיום כל דרישות דיני התאגידים הישראליים.

חובות דיווח.

על חברה המאוגדת בישראל לעמוד בכל חובות הדיווח. חובות הדיווח משתנות בין חברה פרטית ובין חברה ציבורית. חשוב להגיש את כל הדוחות התקופתיים ולהכיר את כל המקרים המחייבים דיווח לרשויות השונות. החשיבות של כך גוברת בייחוד כאשר מדובר בחברה הנסחרת בבורסה, שכן אי-עמידה בחובות הדיווח יכולה לגרור אחריה פתיחה בהליכי אכיפה מנהליים. מאחר שחובות הדיווח משתנות ממדינה למדינה חשוב שהייעוץ המשפטי המלווה את החברה הישראלית יהיה של עורך דין בישראל המתמחה בדיני חברות ותאגידים ולא להסתמך על ייעוץ של עורך דין ממדינה זרה.

דרישות ניהוליות.

חוק החברות, התשנ"ט-1999, מציב דרישות ניהוליות שונות מחברה המאוגדת ורשומה בישראל. כמובן שגם פה יש שוני בדרישות על פי סוג ההתאגדות והשאלה האם מדובר בחברה הנסחרת בבורסה. הדרישות הניהוליות נוגעות למינוי דירקטוריון ומנהלים לחברה, כינוס של האסיפה הכללית, מינוי מבקר פנים וכיוצא בזה. בדומה לחובות הדיווח גם הדרישות הניהוליות אינן זהות בין המדינות השונות. בכדי לוודא שהחברה שבבעלותכם עומדת בכל הדרישות הניהוליות של החוק הישראלי יש להיעזר בעורך דין הנמצא בישראל ובקיא בדרישות חוק החברות. הדבר חשוב בייחוד כאשר הבעלים של החברה אינו מתגורר בארץ וההכרה שלו את הכללים החלים בישראל פחותה. במקרה כזה רצוי במיוחד לקבל שירותים משפטיים מעורך דין חברות ותאגידים בישראל, אשר נמצא בישראל, ולא מעורך דין זר ממדינת המקור של הבעלים. כך יוכל הבעלים של החברה להיות בטוח שלמרות שאינו נמצא פיזית בישראל, כי החברה שבבעלותו מקפידה למלא את דרישות החוק הישראלי.

תשלום מס חברות בישראל.

סוגיית תשלום מס חברות בישראל הינה סוגייה מורכבת. ישנם מסלולי מס שונים בהתאם לגודל החברה, מיקומה, פעילותה ועוד. ההבדל בשיעור המס המשולם יכול להיות משמעותי מאוד. על כן יש חשיבות גבוהה להכרת מסלולי המס השונים והתאמת מסלול לחברה הספציפית. מעבר להכרת החוק יש צורך גם בהכרת מערכות מס ההכנסה בישראל בכדי לדעת כיצד להגיש בקשה לחישוב מס על פי מסלול מסויים. בסוגייה זו בולטת החשיבות של עורך דין חברות ותאגידים בישראל המכיר את החוק ואת המערכות השלטוניות ואשר יוכל לוודא ששיעור המס המשולם על ידי החברה הוא אכן שיעור המס המתאים עבורה ובכך לחסוך לבעלים סכומי כסף רבים.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי, עוסק בדיני חברות ותאגידים ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: