גביית חובות בחו"ל וליטיגציה בינלאומית

מאת: עו"ד אלי שמעוני

ביצוע גביית חובות בחו"ל וניהול הליך משפטי, כאשר הצד השני/החייב נמצא מחוץ לישראל הוא לעיתים הליך מורכב. בחלק מהמקרים בעלי החוב נוטים לוותר על החוב, על מנת להימנע מהוצאות רבות והליכם ארוכים על מנת לממש זכויותיהם. הסיבות  לכך, בעיקר, הם המרחק, הבדלי התרבות, מערכת חוקים מורכבת ושונה, מערכת משפטית שונה במדינה הזרה, ונהלים והליכים שאינם מוכרים.

גם בסוגיית סוגי החובות, יש התייחסות שונה. חובות מסחריים אל מול חובות של אנשים פרטיים. הפתרונות המשפטיים לשני סוגי החובות, יכולים להיות שונים ומגוונים, יחד עם מנעד תוצאתי אחר. לעיתים נדרשים גם שירותים נלווים, כמו איתור החייב, חקירה כלכלית (לחייב פרטי או עסקי) ויכולת לגבות את החוב יחד עם המאמץ הנדרש לכך. בגביית חובות בינלאומיים משפרים את יעילות החברה/העסק ומגבירים את תזרים המזומנים עבור חובות שלעיתים יחשבו אבודים.

יתרונות בשירותי גביית חובות בינלאומיים:

שירותי גביית חובות בינלאומיים המוצעים, בד"כ, כאשר אין צורך בפתיחת הליכי משפטיים, לא דורשים הוצאה מיוחד. משרדנו גובה תשלום על בסיס הצלחה. רק פעולות משפטיות או חקירות עשויות להידרש לתשלום, הכל על פי המלצתנו לפי המקרה. בכך ישנה הפחתת סיכון, מפחיתים את הסיכונים בהוצאות שונות עבור גביית חובות אבודים. משרדנו בעל כישורים גבוהים לגביית חובות, ואנו נחזיר את סכומי החוב במהירות ויעילות רבה יותר מאשר מחלקת כספים פנימית בחברה/עסק.

בעל החוב, שומר על מוניטין ושמו הטוב, כאשר משרד עו"ד פועל בשמו. מעבר לכך, שירותי הליטיגציה, דרך משרדנו, בדרך כלל יעלו הרבה פחות, מאשר בעל החוב ישכור שירותים משפטיים ע"י משרדים שונים במדינה הזרה.

אנו גמישים, שקופים אל מול הלקוחות, ובעלי קשר עם משרדי גביה ומשרדי עורכי דין, כמעט בכל מדינות העולם. כך שללקוח מוצעת חבילה מלאה של שירותי גביית חוב בחו"ל. למשרדנו קשר עם משרדי עורכי דין, כמעט בכל מדינות העולם, המתמחים בגביית חובות על פי הדין המקומי, אשר ביכולתם לאתר החייב ולהגביר את סיכויי ההצלחה בגביית החוב.

גבייה במדינות כמו ארה"ב, האיחוד האירופי:

בארה"ב, לכל אחת ממדינות ארצות הברית קיים דין נפרד להליך גביית החוב. ברוב המקרים, גביית חובות בארה"ב היא אגרסיבית, יעילה ופועלת בנחישות לתשלום החוב. כך שבארה"ב יחסית יותר פשוט לגבות חוב. עניין נוסף המקל על גביית חוב בארה"ב, היא מערכת דירוג האשראי. חברות ופרטיים חוששים מאוד לפגיעה בדירוג האשראי ופועלים שלא להכתימו. במדינות אירופה, המצב דומה למדינות ארה"ב, עקב היותם מדינות מפותחות, אשר למערכת המשפט יש כוח משמעותי להשפיע על השוק.

גביית חובות בסין ובמזרח אסיה:

על אף גודלה העצום של המדינה ולמרות העובדה שלמעשה מדובר במדינה טוטליטרית, נראה כי השלטונות, על מנת להתקרב למערב, פועלים בצורה אגרסיבית בנושא חובות בינלאומיים. גביית חובות בחו"ל, כאשר מדובר במדינות המזרח ובעיקר ברפובליקה העממית של סין, יכולה להיות מוצלחת, עקב פעולות הממשל שם, לעיתים קרובות, כנגד אלו שלא עומדים בתשלום חובם, הכוללים גם הליכים פליליים.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי, בתחום גביית חובות בינלאומיים ואכיפת פסקי חוץ ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: