• עברית
  • English
  • Français
  • Español
  • Português
  • Deutsch

תביעה ייצוגית נגד הוט

חברת הוט מספקת שירותי טלוויזיה בכבלים, שירותי טלפון ואינטרנט מהיר, ערוצי תוכן וסרטים בתשלום ופתרונות תקשורת לעסקים. החברה ידועה במוצר הדגל שלה טריפל הוט ובאמצעות חברת הבת הוט מובייל היא מספקת חבילת שיחה, גלישה ו- SMS ושירותי תקשורת נוספים. בשנים האחרונות גברו התלונות נגד חברת הוט והוגשו נגדה תביעות ייצוגיות רבות במגוון נושאים, לרבות זמני המענה של שירות הלקוחות, הטעיית לקוחות ועוד. אדם או מספר אנשים הנפגעים ממעשה צרכני של חברת הוט יכולים להגיש תביעה ייצוגית נגדה, כל עוד עילת התביעה משותפת לציבור לקוחות רחב של החברה. כדי להגיש תביעה ייצוגית יש לפנות לעורך דין מנוסה בתחום שעוסק דרך קבע בהגשת תביעות ייצוגיות.

תנאים לאישור תביעה ייצוגית נגד הוט
לצורך הגשת תביעה ייצוגית נגד הוט יש לעמוד בתנאים הבאים:
- קיום עילה אישית- על התובע להראות כי קיימת עילה אישית לתביעה נגד חברת הוט, לדוגמה זמן המתנה ארוך ובלתי סביר למענה של נציג שירות לקוחות.
- עילת תביעה משותפת- על התובע לשכנע את בית המשפט כי קיימת עילת תביעה משותפת לקבוצתה גדולה של לקוחות חברת הוט.

על מנת שבית המשפט יאשר תביעה אישית כתביעה ייצוגית התובע חייב לעמוד בתנאי הגשת התביעה הייצוגית, וכמו כן עליו להוכיח כי העילה לתביעה מבוססת, וכי הסעד שנתבע משותף לכל הקבוצה. בית המשפט חייב להשתכנע  כי התובע פועל בתום לב ולא מנקמה או מרדיפת פרסום. בנוסף, בית המשפט יבדוק האם סכום התביעה הוא מידתי ואינו מופרז.

אפשרות להסדרי פשרה
עד לאחרונה מרבית התביעות הייצוגיות נגד הוט הסתיימו בהסדרי פשרה וכך התובע ועורך דינו הצליחו לזכות בפיצוי הולם, במקרים מסוימים בפיצוי גבוה ומשתלם. עם זאת, בעקבות ביקורת ציבורית של היועץ המשפטי לממשלה והמועצה הישראלית לצרכנות החל בית המשפט להימנע מאישור הסכמי פשרה בגין תביעות ייצוגיות על מנת להגן על האינטרס הציבורי ולמנוע מקרים בהם זכויות לקוחות חברת הוט מקופחות. 
ראוי לציין את תביעתו של עו"ד יוני בן סימן נגד הוט כבלים לאחר שזו לא כיבדה את בקשת ההתנתקות שלו מהשירות. בעקבות התביעה הושג הסכם פשרה בין התובע לבאי כוח חברת הוט לפיו החברה תפתח ללקוחותיה ערוצים בחינם ותשקיע כ- 7 מיליון ₪ בתרומה לקהילה. בעקבות ביקורת מצד המועצה הישראלית לצרכנות כי ההסכם אינו מעניק פיצוי הולם ללקוחות הוט דחה בית המשפט את הסכם הפשרה. לטענת בית המשפט לא ניתן להסתפק בהטבה של פתיחת ערוצים בחינם אלא על חברת הוט לפצות את מנויי החברה ולהשיב להם כספים.

ניהול תביעה ייצוגית נגד הוט
על מנת לנהל תביעה ייצוגית נגד חברת הוט חשוב לפנות לעורך דין מנוסה בכך. ניהול תביעה ייצוגית עלול להימשך זמן רב, לעיתים אף מספר חודשים או שנים. במרבית המקרים, עוד לפני הגשת התביעה הייצוגית, נהוג לפנות לחברת הוט, עדיף באמצעות עורך הדין, על מנת לקבל את תגובתה לנושא. יש מקרים בהם הוט מתעלמת ממכתבי ההתרעה ומפניות התובע ותיעוד זה חשוב כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של התביעה הייצוגית נגד הוט.      

אלי שמעוני, משרד עורכי דין עוסק בתביעות ייצוגיות ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: office@eshimony-law.co.il, טלפון: 09-8669556, 03-5507155.

האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

 

שתפו את המאמר

צור קשר

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

מי אנחנו

משרד עו"ד אלי שמעוני מתמחה בתחום האזרחי-מסחרי ובתחום הקניין הרוחני. המשרד עוסק בליווי וייצוג משפטי של עסקאות וחוזים. בנוסף משרדנו עוסק במתן ייעוץ וניהול תיקי קניין רוחני כגון: רישום סימני מסחר, רישום פטנטים, הגנה על זכויות יוצרים ומדגמים, ליווי עסקים בעלי זכויות קניין רוחני וייצוגם המשפטי.

צור קשר