נדל"ן בישראל? איפה כדאי להסתכל?

מאת: עו"ד אלי שמעוני

אנשים משקיעים בנדל"ן בישראל לפי סיבות מסוימות השמורות אתם ולא רק לפי כדאיות כלכלית גרידא. עם זאת, כדאי מאוד לפתח אופק קדימה ולראות מה עוד אפשר להוציא מההשקעה שלכם. מחפשים אם כך נדל"ן בישראל? איפה כדאי להסתכל בכל זאת כדי למקסם את ההשקעות שלכם ככל האפשר, ולפי אילו קריטריונים.
לא ברור למה אומרים שיש משבר בדיור אם רכישות הנדל"ן אינן פוסקות ואף גדלות. היקף המשכנתאות שנלקחות בישראל מדי שנה גדל ולכן כדאי לפחות לדעת היכן להשקיע כדי להבטיח תשואה הולמת לנכס המניב שלכם. בסוף שנת 2014 היקף הרכישות הגיע לשיא של 12 שנה, אבל זה לא אומר שאי הזדמנויות השקעה בישראל, זה רק אומר שיש להסתכל ביתר תשומת לב.

רכישות נדל"ן בישראל להשקעה מתגברות דווקא.

ישנם כמה מקומות בארץ שידוע שטרם הגיעו לשיא המחירים שלהם ולכן עדיין אפשר לרכוש בהם דירות במחירים שהם מתחת למיצוי הפוטנציאל. עם זאת, כדאי מאוד לקבל ייעוץ ברכישות נדל"ן ממומחים כמו עורכי דין המתמחים בכך, משום שמתברר על פי מחקרים שלא בכל מקום הדירות הניבו את התשואות המקוות ולכן כדי לקבל ליווי וייעוץ ממי שמבין בכך. באופן מפתיע, היקף הרכישות גדל דווקא במה שמכונה הפריפריה – יבנה, חריש, נצרת עילית, צפת ורמלה, לדוגמה. במקומות אחרים הקרובים למרכז ומבוקשים יותר המחירים כבר בשיאם ולכן השקעות נדל"ן פחות מצופות להחזיר תשואה ולהניב רווחים.

אזורים מבוקשים של נדל"ן בישראל.

מתברר שעם ישראל המשקיע מעדיף לרכוש נדל"ן רחוק מהמרכז. כבר נרשמת עלייה מסוימת במחירי דירות כמו באשקלון, באר שבע וירוחם. כך שאם רוצים לרכוש להשקעה נדל"ן בישראל, איפה כדאי להסתכל עוד מלבדם? ראשית, יש שם עדיין מציאות. ירוחם היא עיר מבטיחה שעיר הבה"דים לידה ועוד התחדשות קהילתית בה הופכת אותה למקום עם תקווה. אשקלון מנוהלת כיום על ידי ראש עיר נמרץ ותכנית הגג הענקית שאישרה עוד 12,000 יחידות דיור בה מזמנת לכם הזדמנויות נוספות על אלה שכבר נבנות בה.
עוד אושרו תכניות גג במקומות כמו עפולה, שבה יש התעוררות במחירי הנדל"ן כמו גם ביתר היישובים בסביבה. מתברר שבערים אלה יש גם תשואה על שכירות שעונה על הציפיות וכתוצאה מכך אף מחירי השכירות בה הולכים ומתייקרים. צפת, לדוגמה, נתנה את התשואה הגבוהה ביותר על שכירות, משום שכנראה יש בקרבה שלה למוקדי תיירות שונים את הפוטנציאל להשכיר גם למטרות אלה.

ערך משולב של הדירה.

כל משקיע בנדל"ן יודע שהתשואה שלו מורכבת משני מרכיבים עיקריים – שכר הדירה שיקבל וערך הדירה שעולה עם הזמן בכפוף לפיתוח הסביבתי ותכניות להתחדשות עירונית והרחבת התעסוקה או פתרונות תחבורה שונים. כך שאם תרצו למצוא מקומות כאלה של השקעה נכונה, יש בפריפריה לא מעט ושם למעשה מצויות ההזדמנויות. של השקעת נדל"ן בישראל. איפה כדאי להסתכל אם לא במקומות המרוחקים שמציעים גם איכות חיים של כפרים, כמו הרחבות קהילתיות ויישובים קהילתיים. עוד מומלץ לבחון השקעות במושבים שבהם נחלות למכירה עם שטחי אדמה גדולים במיוחד, מה שאפשר לכם גם בניית נכס חדש לגמרי על הקרקע. אם בכוונתם להתפתח לכיוון של השקעות נדל"ן, כדאי להשקיע באמת בתכנון ובניית נכס חדש על קרקעות שאותרו על ידי אנשי מקצוע. זהו תחום מתפתח בענף הנדל"ן, כאשר מדובר גם בקרקעות שמיועדות לבנייה, לא רק של בניינים אלא גם של שכונות צמודי קרקע. במובן הזה תוכלו למצוא שטחים כאלה פחות במרכזים עירוניים גדולים ויותר במושבים או ערים קטנות שרוצות למשוך אליהן אוכלוסייה חזקה וצעירה.

היכן לבדוק הזדמנויות השקעה בכל זאת?

במקומות רוויי בנייה יש לבדוק לא רק לפי תשואת השכירות שלהם אלא גם לפי שיעור עליית מחיר הדירות. מלבד ירוחם המפתיעה, תל אביב תמיד תהיה להיט נדל"ני, למרות ששם יש פחות התחדשות במתחמי פינוי-בינוי, כמו שיש בשיכון ד' בבאר שבע, למשל, שהפך ללהיט שמניב תשואה של עשרות אחוזים למשקיעים בו הם מבחינת ערך נכס הדירה והן מבחינת התשואה מהשכרת דירות. חריש, גבעתיים, ראשון לציון, קריית שמונה ואילת, דימונה, קיסריה, רמת גן וחיפה. יש לזכור שמשקיעי נדל"ן יוקרתי תמיד יעדיפו את הערים היוקרתיות ביותר כגון קיסריה בלי קשר למחיריהן כמעט.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי, ייצוג בבית המשפט של תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: