במה כולם משקיעים? אפיקי השקעה נפוצים בישראל

מאת: עו"ד אלי שמעוני

גם אם לא מקבלים כאן הטבות מס מפליגות או פטורים מוחלטים כמו בכמה מדינות בעולם, עדיין ישראל היא גן עדן למשקיעים מכל העולם, במיוחד כאלה שמקבלים ייעוץ משפטי וייעוץ מס בכדי לבצע תכנון מס נכון על השקעותיהם ונכסיהם בישראל. ישנן דרכים רבות להשקיע באן בביטחון לטווחי זמן שונים ולהלן חלק מהדרכים האלה שאחת מהן בוודאי תדבר אליכם. ריכזנו מספר אפיקי השקעה נפוצים בישראל.

השקעות הון המנוהלות על ידי מנהלי תיקים בבתי השקעות.

אם שואלים במה כולם משקיעים? אפיקי השקעה נפוצים בישראל יהיו בדרך כלל השקעות הון בבתי השקעות, המנוהלות על ידי מנהלי תיקים שהוכיחו את יכולתם להשיג תשואות גדולות. אפיקי השקעה כאלה כמובן שכפופים לתנודות הגדולות שיש בכל מקום, במיוחד אם ההשקעות רובן בבורסות העולם או בחברות בינלאומיות. במקרים כאלה, רצוי מאוד לא רק להיעזר בעורכי דין מהתחום המסחרי שמנהלים במידה מסוימת גם את המגעים שלכם עם בתי ההשקעות, אלא גם להשקיע מעט בלמידת התחום, לפחות באופן כללי כדי לדעת היכן הכספים שלכם מושקעים. בשנים האחרונות, בעקבות מחאות למיניהן, הקטינו בתי ההשקעות את העמלות ודמי הניהול שהם לוקחים על תיקים אלה, אבל עדיין הם גובים אלפי שקלים לשנה מתיקים גדולים. זה כדאי אם תצליחו להשקיע דרכם בתיקים שיכו את המדד ויניבו לכם תשואות גדולות, אבל גם זה דורש מעקב וידע וסיכון גדול מאוד. הם יכולים, כמובן, לנהל תיקים גם במסלול סולידי, הכל לפי הסגנון והטעם שלכם.

מסחר עצמאי בבורסה ובשוקי ההון.

הבורסה ושוק ההון נמצאים עדיין במקום הראשון גם בישראל, אולם בניהול עצמאי הפעם, גם אחרי שדמי הניהול הגבוהים ירדו לאין ערוך. יש לא מעט חברות ישראליות שפתחו חדרי מסחר עצמאיים שמתפקדים 24 שעות ביממה ונותנות תמיכה טכנית ומידע לכל מי שרוצה לנהל את ההשקעות שלהם לבדם. להבדיל מחדרי מסחר. אלה שבהם המסחר רגיל ואינו מושתת על מחשב ואלגוריתמים, יש גם מסחר עצמאי בחברות שמאפשרות לסחור במסחר אלגוריתמי, שנקרא אלגו-טריידינג. הדעות על כך חלוקות מאוד משום שיש רגולציה מאוד מחמירה על כך בישראל. קשה מאוד גם לפרסם זאת וגם לכתוב על כך מבלי לעדכן משקיעים על כל הסיכונים הכרוכים בכך. במסחר עצמאי מחשב עושה את עבודת המעקב אחר שינויי השערים המהירים והפערים ביניהם שיכולים להיות מנוצלים לטובת הלוח. במה כולם משקיעים? אפיקי השקעה נפוצים בישראל יכולים בהחלט להיות כאלה, אבל רצוי מאוד להיזהר מכל מה שקרוי מסחר באופציות בינאריות בתחום זה, משום שלמרות ההבטחות הסיכונים שם עצומים מאוד.

סטרט-אפים הם עדיין השקעה טובה.

הזדמנויות להשקעות ולשיתופי פעולה טובים ונהדרים קיימות כל הזמן בתחום הסטרט-אפ וההייטק. סטרט-אפ יכול להיות למעשה כל דבר, כולל בתחום הרפואה והתעופה, לאו דווקא מחשבים. אולם מה שחיוני לזכור ולא לוותר עליו הוא ההתייעצות עם עורכי דין שמבינים בכך, יכולים לנתח את מצב החברה ואת המידע על השותפים והשוק, ובכך להבטיח לכם שתניבו יום אחד תשואה ורווח, או אקזיט מוצלח מאוד. במקרים כאלה יש גם לנסח חוזים מאוד מדויקים בנוגע לחלוקת הרווחים ולכן רק עורך דין ידע לעשות זאת מבלי לקפח אף אחד ותוך כדי הבטחת החלק שלכם בעסקה. בהשקעות כאלה גם יש לבדוק האם לבעל ההון יש זכויות קניין רוחני או שהוא מאבד אותם עם חלוק הרווחים ומתי בעצם מסתיים חלקו. עורך דין המצוי בתחום זה יוכל להבטיח לכם את כל זאת.

במה כולם משקיעים? אפיקי השקעה נפוצים בישראל מגיעים בסוף לנדל"ן.

נדל"ן הוא בסופו של דבר האפיק הנפוץ ביותר להשקעות שרוצים להרוויח מה פעמיים – הן בתשואה חודשית מניבה כתוצאה מהשכרה או זיכיונות, והן כתוצאה מהשבחת הנכס והעלייה בערכו, כך שאפשר למכור זאת ברווח גדול. בהשקעות נדל"ן על אחת כמה וכמה שחובה ללוות זאת בייעוץ משפטי. אחרת, אתם עלולים לאבד גם את סכום ההשקעה שלכם וגם את הנכס עצמו, אם לא תפעלו נכון תנהלו את העסקה עם שותפים שעברו בדיקה מדוקדקת בנוגע לאיתנות הפיננסית שלהם ובעלותם על הקרקע והנכס. כמו כן, ייעוץ של עורכי דין מתמחים בתחום גם ימנע מכם השקעה במקומות שאינם כדאיים לכך למרות שעל פניו הם נראים כאלה. יש צורך בידע מקומי גם בשטח וגם של המקום או התכניות של הרשויות המקומיות כדי להבטיח שלא יקרה מצב שנכס שרכשתם לא יוכל להתממש בגלל מצג שווא שהציגו לכם.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בתל אביב ובהרצליה, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי וייצוג בבית המשפט של תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: