ניהול נכסים בתל-אביב

מאת: עו"ד אלי שמעוני

רכישת נכס בתל-אביב, יחד עם כל היתרונות שלה, מביאה עמה גם הרבה הוצאות. דירות להשקעה בתל-אביב יכול להיות אפיק השקעה מעולה, אשר יכול להניב רווחים גבוהים מאוד בעתיד, אולם אסור להתעלם מההוצאות הרבות שנלוות לנכס כזה, בייחוד לאחרונה עם העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה. אנשים רבים מוציאים את מיטב כספם על דירה להשקעה, אולם בסופו של דבר מנסים לחסוך דווקא בניהול הדירה. ניהול נכסים בתל-אביב להשקעה, באופן לא מקצועי, עשוי להוריד את ערך הנכס בצורה דרסטית, ולבסוף אף לגרום להפסדים כלכליים משמעותיים לבעל הנכס. עובדה זו מתחזקת אף יותר כאשר הנכס ממוקם בתל-אביב, שם ניהול הנכס בצורה שוטפת ומקצועית חשוב עוד יותר כדי להגן על ערכו. לפני שקונים דירה להשקעה בתל-אביב, צריך לדעת מספר דברים על ניהול הנכס שבא לאחר הרכישה.

מה זה בעצם ניהול נכסים בתל-אביב?

אנשים רבים חושבים שהעבודה הקשה מסתיימת עם רכישת הנכס, אולם בפועל זה לא כך. בפועל, העבודה הקשה מתחילה דווקא לאחר שהנכס נרכש. בעל הנכס, כדי להרוויח ממנו, חייב להיות מעורה במצבו של הנכס בכל רגע נתון. לדאוג לטיפול ולניקוי, שיפוצים, למצוא שוכר, וכמובן לדאוג לכל בעיה המתעוררת אצל המשכיר. ניהול נכס בצורה שוטפת יכול להוות משרה מלאה לכשעצמה. פעמים רבות בעלי הנכסים מפקידים את הטיפול בנכס בידי אחרים.

חברה לניהול נכסים בתל-אביב.

חברות לניהול נכס מציעות לבעלי הנכסים שירותים של ניהול  הנכס בצורה שוטפת. בדרך כלל החברות מנהלות את הנכס על כל מה שנובע מכך, ממציאת שוכר ועד ניקוי הנכס ושיפוצו. כמו-כן, הן דואגות להתעדכן במחיר השוק של הנכס ויכולות אף להמליץ לבעל הנכס מתי למכור או אפילו אם מדובר ברוכש נכס, להמליץ לו איזה נכס רלוונטי ואטרקטיבי יותר בעבורו. כדאי לזכור שחברות לניהול נכסים לא עובדות בהתנדבות ודורשות סכומי כסף גדולים בעבור השירותים אותם הן מציעות. בעל נכס שרוצה לחסוך בעלויות אלו יכול לבחור גם לבצע בעצמו את כל המטלות של ניהול הנכס, אולם הוא צריך זמן וידע מקצועי על מנת לעשות זאת בצורה טובה. כדאי לבצע שיכלול של עלות מול תועלת לפני שמחליטים לשכור את שרותי חברות ניהול הנכסים.

חשיבות ניהול הנכס לאוכלוסיית תושבי החוץ.

תל אביב היא העיר בה אחוז הדירות הנקנות על ידי תושבי חוץ הוא הגבוה ביותר בארץ, ובכלל אחוז הדירות להשקעה בה הוא הגבוה ביותר וישנם אנשי עסקים רבים המחזיקים גם דירה בתל אביב ומתגוררים מחוץ לעיר. עבורם ניהל נכסים הוא חיוני. עורך דין מקצועי ומנוסה, העוסק בניהול נכסים בתל אביב, מחוייב לטיפול שוטף ובזמן אמת מתוך מחוייבות לבעל הדירה. תפקידיו של עורך הדין הם רבים וכליים, בין היתר: הכנת הדירה לפני מעמד ההשכרה, הצגת הדירה בפני שוכרים פוטנציאליים, מיון וסינון השוכרים הפוטנציאליים על פי הקריטריונים של בעל הדירה ובהמלצת עורך הדין, ניהול המשא ומתן,  קביעת ערבויות, גביית התשלומים והפקדתם, טיפול בנושא המיסוי, טיפול בבעיות משפטיות ובעיות שוטפות. עורך דין מנוסה יטול את ההתעסקות המיותרת אל בעל הדירה וימקסם את התועלת שלו מהנכס.

עורך-דין כמנהל נכסים.

עורך-דין אשר מומחה בתחום הנדל"ן ובקיא בדין הישראלי הוא המפקח על ניהול נכסים להשקעה בצורה שוטפת ועל הצד הטוב ביותר. עורך-דין "נדלניסט" בקי במחירי השוק ויכול לזהות את הזמן המתאים למכור או לקנות נכס. בניגוד לחברת ניהול, הטיפול הוא אישי ומבטיח הצמדות לחוק ולהשגת הערבויות המקסימליות של בעל הנכס. חשוב לוודא שמשרדו של עורך-הדין ממקום בתל-אביב או בסביבתה. הכרת השוק התל-אביבי, אשר שונה משמעותית מהשווקים האחרים בישראל, יכולה להיות קשה מאוד לעורך-דין מבחוץ. לכן, כדאי לברר עם עורך-דין, שמעבר לידע וניסיון בתחום הנדל"ן, יש לו גם ניסיון בניהול נכסי יוקרה בתל-אביב.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: