עורך דין ירושות בישראל

מאת: עו"ד אלי שמעוני

אזרחים רבים של מדינת ישראל אינם מתגוררים במדינה, חלקם לתקופת זמן וחלקם באופן קבע. יחד עם זאת לרוב הישראלים החיים מחוץ לישראל קרובי משפחה מדרגה ראשונה בישראל וחלקם אף מחזיקים נכסים שונים בישראל. מטבע הדברים ומהלך החיים הרגיל, כולנו נזקקים מעת לעת לעיסוק בירושות ועיזבונות, בין אם מדובר בנכסים שירשנו ובין אם מדובר בנכסים שאנחנו מתעדים להוריש בעתיד. כאשר אזרח ישראלי שאינו חי בישראל מעוניין להסדיר את עזבונו העתידי, או לחלופין זכאי לירושה מקרוב משפחה מנוח שהתגורר בישראל, מומלץ שיפנה לעורך דין ירושות בישראל. הדין בנוגע לעיזבונות וירושות משתנה ממדינה למדינה וכדאי להעזר בעורך דין הבקיא בדיני הירושות החלים בישראל, בכדי להבטיח את ההגנה הטובה ביותר לזכויות ולאינטרסים שלנו. אין להסתפק בעורך דין זר שאינו מצוי בכל רזי הדין הישראלי ואינו מכיר את מערכת המשפט הישראלית.

קבלת צו ירושה או צו קיום צוואה.

כאשר אדם נפטר בישראל בטרם שניתן יהיה לממש את ירושתו יש להוציא צו ירושה או צו קיום צוואה. צו קיום צוואה נדרש כאשר המנוח הותיר אחריו צוואה ואילו צו ירושה נדרש כאשר המנוח לא הותיר אחריו צוואה וחלוקת העיזבון תתבצע על פי הכללים הקבועים בחוק הירושה, התשכ"ה-1965. הוצאת הצווים כאמור הינה הליך משפטי-בירוקרטי שמומלץ לבצע באמצעות עורך דין. כאשר היורשים כולם או חלקם אינם מתגוררים בישראל, עולה החשיבות של פנייה לעורך דין ירושות בישראל. על ידי פנייה לעורך דין הבקיא בדיני הירושות בישראל תוכלו גם לטפל בהסדרת הירושה ללא נוכחות פיזית שלכם בישראל, וגם להיות בטוחים כי הסדרת הירושה מתנהלת כראוי על פי החוק וסדרי הדין בישראל, זאת על מנת להבטיח מימוש מלא של זכויותיכם. כך לדוגמא אחד הדברים הייחודיים לדין הישראלי בכל הנוגע לירושות הינה הסמכות המקבילה של בית הדין הרבני לעסוק בנושא ירושות וצוואות. כאשר הדיון מתקיים בבית הדין הרבני, עורך דין זר שאינו מכיר את המערכת המשפטית הישראלית לעומקה ואת אופי הדיון בפני בית הדין הרבני לא יוכל לייצג את האינטרסים שלכם בצורה המיטבית. על כן מומלץ תמיד לפנות לייעוץ וייצוג משפטי אצל עורך דין ישראלי העוסק בתחום הירושות והצוואות.

עריכת צוואה תקפה בישראל.

במידה ואדם שהתגורר מחוץ לישראל, הוריש נכסים בישראל או שיורשיו חיים בישראל, גם אם הצוואה נערכה מחוץ לישראל, כאשר יורשיו ירצו לממש את הצוואה בישראל יהיה עליהם לפנות לקבלת צו קיום צוואה בישראל. במידה והצוואה אינה כתובה בעברית יש טרם הפנייה לתרגמה אצל נוטריון מוסמך. בנוסף, כאשר הצוואה ניתנה מחוץ לישראל יש גם להוכיח כי הצוואה אינה נוגדת את דיני הירושות המהותיים במדינה בה היא ניתנה. על כן כאשר אדם מתגורר מחוץ למדינת ישראל אך יורשיו ונכסיו נמצאים במדינת ישראל, מומלץ לערוך צוואה אצל עורך דין ירושות בישראל. פנייה לעורך דין ירושות בישראל תספק לכם וליורשיכם צוואה שנערכה וניתנה בעברית בישראל, על פי דיני הירושות בישראל הן בנוגע לצורת ותקפות הצוואה והן בנוגע לתוכנה המהותי של הצוואה. כך ניתן יהיה להקל על היורשים כאשר יפנו בעתיד לרשם הירושות בבקשה לקבלת צו קיום צוואה.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: