תביעה נגד איילון

מאת: עו"ד אלי שמעוני

חברת הביטוח איילון נוסדה בשנת 1976 על ידי יצחק רחמני. לאיילון ארבעה משרדים אזוריים ומערך של כ- 1,200 סוכנים וסוכנויות הפרוסים בכל הארץ. איילון חברה לביטוח עוסקת במגוון תחומי ביטוח כגון: ביטוח חיים, ביטוחי רכב, ביטוח בריאות, ביטוחי רכוש (דירות, בתי עסק, מטענים בהובלה, חברות קבלניות וכו') ובביטוחי חבויות. בקרות אירוע ביטוחי נדרש המבוטח לעדכן את חברת הביטוח ועליו להגיש תביעה נגד איילון לקבלת תגמולי ביטוח, את התביעה ניתן להגיש ישירות לחברה באופן עצמי או בעזרת עורך דין, וכן באמצעות סוכן הביטוח.

מערכת כללים לבירור וליישוב תביעה נגד איילון.

חברת הביטוח איילון מתחייבת לפעול לבירור וליישוב בקשות לתשלומי ביטוח בהתאם לחוזר גופים מוסדיים 2011-09-05 ולפנים משורת הדין. עם זאת, ישנם מקרים בהם מבוטח מופתע לגלות כי תביעתו נדחתה על ידי חברת הביטוח איילון או נאלץ להיאבק בחברה על מנת לממש את מלוא זכויותיו. כדי להתמודד עם חברת הביטוח ולהגיש תביעה נגד איילון חשוב לפנות לעורך דין המנוסה בתחום זה.

פערי כוחות בין המבטח למבוטח.

התנהלות מול חברת הביטוח איילון ללא קבלת ייעוץ משפטי עלולה להסתיים במפח נפש ובאי קבלת הפיצויים המגיעים למבוטח. כדאי לדעת כי בתי המשפט עמוסים בתביעות נגד חברות הביטוח כיוון שאלה מפעילות מחלקות משפטיות עם עורכי דין מנוסים ומיומנים בדחיית תביעות, גם מוצדקות, בטענות שונות, לעיתים מתוך מטרה להתיש את המבוטח או לנסות להפחית את תשלומי התגמולים. פערי הכוחות נוטים לזכות חברת הביטוח ולמעשה זהו מאבק בלתי שוויוני בו מבוטחים רבים אינם מצליחים לממש את זכויותיהם, ובמקרים מסוימים מוותרים על התביעה או מסתפקים בהסכם פשרה שאינו מיטיב עמם.

התנהלות חברת הביטוח.

ראוי לציין את התנהלותה של חברת הביטוח איילון כלפי מבוטח שנפצע ברגלו בעת משחק כדורגל במסגרת הליגה למקומות עבודה, רת"ק 2716-11-13 איילון חברה לביטוח בע"מ נ' לי קול. כל השחקנים בליגה בוטחו בפוליסת ביטוח תאונות אישיות קולקטיבית בחברת הביטוח איילון ולפיכך השחקן הגיש תביעה נגד איילון על מנת לקבל פיצוי כספי כמגיע לו בהתאם לפוליסה. חברת הביטוח שלחה את המבוטח לבדיקה אצל מומחה מטעמה והסכימה לשלם לו לפי שיעור נכות הנמוך מזה שנקבע לו על ידי ביטוח לאומי. המבוטח תבע את איילון בבית המשפט לתביעות קטנות וזו חויבה לפצות אותו בהתאם למלוא הזכויות המגיעות לו על פי הפוליסה. איילון לא ויתרה ויצאה במסע התשה נגד המבוטח ואף הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי. בית המשפט המחוזי מתח ביקורת קשה על התנהלות איילון, דחה את ערעורה וחייב אותה לשלם את הוצאות המשפט.

ממקרה זה, שאינו מקרה יחיד ויש כמוהו או דומים לו, אנו למדים כי מבוטח המעוניין לממש את מלוא זכויותיו חייב לא פעם להילחם מול חברת הביטוח. חברות הביטוח מיומנות בנושאים אלה ולכן יש חשיבות לליווי משפטי והכנה נכונה. ייעוץ משפטי משלב התביעה הראשונית יכול לסייע למבוטחים רבים לממש את זכויותיהם ולקצר את ההליך הנדרש לקבלת הפיצוי.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: