עורך דין ליקויי בנייה

מאת: עו"ד אלי שמעוני

רכשתם דירה חדשה מקבלן או שיפצתם דירה ישנה ובסוף ההליך אתם מגלים שהדירה אינה תואמת למפרט עליו סוכם או שיש בה חריגות מתקנות התכנון והבנייה ותקני הבנייה הרשמיים. במילים אחרות התגלו בדירתכם החדשה או המשופצת ליקויי בנייה. כאשר אתם עומדים בפני סיטואציה מסוג זה, מומלץ ביותר לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין העוסק בתחום ליקויי הבנייה כדי שיוכל להדריך אתכם כיצד לפעול על מנת להביא לתיקון הליקויים ובמקרים מסויימים אף יסייע לכם בקבלת פיצויים מהקבלן שבנה או שיפץ את הדירה. חשוב להבין שפעמים רבות ליקויי בניה אינם מהווים רק פגמים במראה החיצוני של הדירה אלא מפגעי בטיחות שיכולים להוות סיכון של ממש.

ליקויי בנייה בדירה חדשה.

בכל הנוגע לליקויי בנייה בדירה חדשה, חוק המכר (דירות),התשל"ג-1973, מסדיר את נושא אחריות הקבלן וקובע מספר תקופות אחריות שונות:

תקופת הבדק – מתחילה עם מסירת הדירה לקונה כאשר משך התקופה משתנה בהתאם לסוג הליקויי. אם גיליתם ליקוי בתוך תקופת הבדק (בכדי לדעת אם זה המצב יש לפנות לעורך דין העוסק בליקויי בנייה) הקבלן או המוכר ייחשב כמי שלא עמד בהתחייבויותיו כלפיכם.
תקופת בדק לאי-התאמה יסודית – מתחילה עם מסירת הדירה לקונה ואורכה 20 שנים, מתייחסת לליקויים הקשורים להעברת עומסים או ליציבות ובטיחות המבנה.
תקופת האחריות – מתחילה מיד עם תום תקופת הבדק ונמשכת שלוש שנים. אם גיליתם ליקוי בתוך תקופת האחריות והוכחתם שהליקוי נובע מתכנון הדירה, מהחומרים בהם השתמשו לבניית הדירה או מהעבודה עצמה  הקבלן או המוכר ייחשב כמי שלא עמד בהתחייבויותיו כלפיכם.

החוק קובע כי עליכם לתת לקבלן הזדמנות סבירה לתקן את הליקוי ורק אם הוא לא עושה זאת תוך זמן סביר תוכלו לתקן את הליקוי בעצמכם ולדרוש ממנו לשאת בעלויות התיקון. מומלץ שכל פנייה לקבלן בנושא ליקויי בנייה, גם הפנייה הראשונית, תעשה לאחר התייעצות עם עורך דין בכדי לשמור על זכויותיכם. חשוב גם לדעת שיש להפריד בין הדרישה לתיקון הליקוי לבין זכותכם לתבוע פיצויים בגין הליקוי – זאת גם אם תוקן לשביעות רצונכם וביתר שאת אם לא תוקן כאמור. כך, בפסק דין שניתן בחודש פברואר 2016 בבית משפט השלום בתל אביב נפסק כי לאחר שבדירה חדשה נמצא ליקויי בנייה רבים, והקבלן תיקן רק את חלקם, יהיה עליו לשלם לקונים סך של כ-118,000 ₪ עבור תיקון הליקויים והוצאות נלוות וסכום נוסף של 30,000 ₪ כפיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לרוכשים (ת"א 51574-07-13 רחל אהרונוב ואח' נ' ב.ש. אביב יזמות בניה בע"מ ואח').

ליקויי בנייה כתוצאה משיפוץ.

נושא ליקויי הבנייה בעקבות שיפוץ מוסדר בחוק חוזה קבלנות, התשל"ד-1974, שקובע את האחריות של הקבלן לגבי עבודות השיפוצים שהוא מבצע ואת חובתו לתקן כל ליקוי שהתגלה תוך זמן סביר. גם כאן מאפשר החוק לבעל הדירה, במקרה שהתיקון לא בוצע תוך זמן סביר, לתקן בעצמו את הליקוי ולדרוש את העלויות מהקבלן. חשוב להבהיר שגם במקרה זה יש להפריד בין נושא האחריות לתיקון הליקוי לבין הזכות לתבוע פיצויים בעקבות הליקוי. מאחר שהחוק בנוגע לעבודות שיפוצים פחות מפורט ומסודר מהחוק בנוגע לדירות חדשות, עולה החשיבות של ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי על מנת להבטיח כי זכויותיכם יישמרו.

עורך דין ליקויי בנייה – אלי שמעוני.

קניתם בית מגורים, בו השקעתם את כל המשאבים ואת כל המאמצים שלכם ברכישה של בית חדש על בסיס הסטנדרטים המקצועיים המתקדמים ביותר. אבל עכשיו, כאשר ניסיתם לשדרג את תנאי המגורים שלכם או שביצעתם רכישה של דירה לטובת השקעה, אתם מתמודדים עם מצב חדש שבו הקבלן שלכם מתקשה לסיים את העבודות בסטנדרט המקובל ואתם נדרשים לפנות לעזרתו של עורך דין ליקויי בניה ויפה שעה אחת קודם. ככל שמדובר על ליקויי בנייה חמורים ומורכבים יותר, כך העבודה עם עורך דין ליקויי בניה היא חלק חשוב מאוד בתהליך התביעה ובקשת הפיצויים. ולכן, אתם רוצים לפנות לעזרת אנשי הצוות המקצועיים של משרד עורכי הדין אלי שמעוני, כדי לקבל את הפתרונות שמגיע לכם לקבל, ולדאוג לחוויית המגורים הבטוחה בשביל המשפחה שלכם.

איך לבחור עורך דין ליקויי בניה?

בשביל לבחור עורך דין ליקויי בנייה צריכים קודם כל להבין אלו דרישות מקצועיות עומדות לפניכם. האם מדובר על ליקויי בנייה פיזיים. למשל מרפסות לא יציבות או בעיה בהזמנת האריחים שרציתם לקרמיקה? לחילופין, יש את האפשרות שבה אתם מבקשים להוציא מכתב התראה בגלל חשד לליקויי בנייה. כלומר, המשימה של עורך דין בשיחה הראשונית איתכם תהיה לזהות את תהליכי העבודה ולהבין אילו פתרונות מקצועיים יכולים לשרת את האינטרסים שלכם בכל רגע נתון לאורך הדרך. באותה נשימה, חשוב להבין האם האסטרטגיה היא אסטרטגיה של פנייה לבית המשפט או של מכתבי התראה אשר יכולים לעשות את העבודה בצורה אפקטיבית במיוחד.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לקחת החלטה.

אם ברור לכם שמה שהוא ממש לא תקין מתרחש בפרויקט שלכם. ואם ברור לכם שאתם לא מוכנים לוותר על איכות הבנייה ועל חוויית המגורים שלכם, אז הדבר הנכון ביותר שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לקבלת שירות מקצועי של עורך דין ליקויי בניה. אנחנו, אנשי הצוות של משרד עורכי הדין אלי שמעוני, נלווה אתכם לאורך הדרך ונמצא את הפתרונות הנכונים לצרכים שלכם בתוך סיטואציות מאוד מורכבות ועל בסיס שנים רבות של ניסיון משפטי במגוון רחב של תחומי עיסוק.

עורך דין ליקויי בניה.

הקמה של מבנים חדשים או יצירה של פתרונות בנייה מקצועיים היא עניין של ניהול הנדסי/אדריכלי מקצועי בלתי מתפשר. אבל, לא תמיד אנשי מקצוע שעוסקים בתחום הבנייה מצליחים בסופו של יום להביא את התוצאות לרמה הגבוהה כמו שאתם הייתם רוצים לקבל. ולעיתים, לקוחות של קבלנים ונותני שירותים בתחום הבנייה, מבקשים לפנות לעזרתו של עורך דין ליקויי בניה בשביל לשמור על הזכויות שלהם ואף לקבל פיצוי הולם במקרה שבו ליקויי הבניה הם משמעותיים במיוחד. אנחנו, אנשי הצוות המקצועיים של משרד עורכי הדין אלי שמעוני, נעשה את הכל בשביל לאפשר לכם לקבל שירותי עורך דין ליקויי בנייה בסטנדרט הגבוה ביותר שיש, ועל בסיס שנים רבות של ניסיון מקצועי בתחום זה.

חשיבותו של עורך דין ליקויי בניה בתביעות מורכבות.

החשיבות של שירותיו של עורך דין ליקויי בניה באה לידי ביטוי כאשר מדובר על תביעות מורכבות. למשל, במקרים שבהם ליקויי בנייה גורמים לפציעות בגוף ובנפש או מייצרים עיכובים משמעותיים במסירת הדירות אשר מביאים להפרת חוזה. כמו כן, כאשר מדובר על כמות גדולה יחסית של תובעים, עורך דין חייב להיות מנוסה במיוחד וחייב לקבל את העזרה של צוות ליטיגציה שלם אשר מלווה את התהליך ונותן תמיכה בדרכים שונות.
מבחינתכם, ככל שמדובר על תיק בעל רמת חשיבות גבוהה יותר, כך האינטרס שלכם הוא להגיע למצב שבו אתם מקבלים שירותים של צוות מקצועי מנוסה יותר ודואגים לאינטרסים שלכם לאורך תהליך העבודה המשפטי.

ליווי מקצועי שיכול לעזור לכם לפתור את המחלוקת.

לא משנה מהי הסיבה שבגללה אתם מחפשים עורך דין ליקויי בניה, הדבר החשוב ביותר שצריכים לעשות הוא להבטיח שמדובר על צוות מומחים שיכול למצוא תשובות לשאלות הרלוונטיות ביותר מבחינתכם כאשר אתם ניגשים למשימה. אז אל תוותרו על תהליכי העבודה המקצועיים המסודרים. והשקיעו את כל המשאבים שיש לכם בפרטים הקטנים בשביל לייצר פתרונות מעולים לצרכים שלכם. והכל, ביחד עם הצוות המקצועי של משרד עורכי הדין אלי שמעוני אשר יכול ללוות אתכם שלב אחרי שלב לאורך הדרך, ולהתאים את סגנון הפתרון שאתם מעוניינים לקבל, ליכולות המקצועיות שקיימות בתוך הצוות.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין עוסק בתחום האזרחי/מסחרי לרבות תביעות בתחום ליקויי בנייה. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: