תביעה נגד קבלן

מאת: עו"ד אלי שמעוני

תביעה נגד קבלן ממנו נרכשה דירה חדשה או שביצע עבודות שיפוץ בדירה קיימת, מוגשת לרוב בגין שתי עילות מרכזיות: ליקויי בניה ואיחור במסירה. תביעה נגד קבלן היא תביעה לקבלת פיצויים על הנזק שנגרם מליקויי הבנייה בנכס או האיחור במסירה, עוגמת הנפש, ירידת ערך הכנס ועלות תיקון הליקויים. במקרים מסוימים, בתביעות בנוגע לליקויי בנייה, ניתן גם לבקש צו שיורה לקבלן על תיקון הליקויים בעצמו. בכל מקרה בו נתקלים בליקויי בנייה או בהפרות חוזה אחרות של קבלן, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום, בכדי לבחון מהן דרכי הפעולה שימצו בצורה הטובה ביותר את זכויותיכם. חשוב לדעת כי תביעה בגין ליקויי בנייה היא פעמים רבות תביעה מורכבת ,המחייבת חוות דעת של אנשי מקצוע שונים (אדריכלים, מהנדסים ועוד). על כן ישנה חשיבות מיוחדת לייצוג משפטי של עורך דין בעל ניסיון בתביעות מסוג זה, המכיר את המונחים והדרישות המקצועיות בתחום הבנייה.

תביעה נגד קבלן ממנו נרכשה דירה חדשה.

כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן, הקבלן מחויב לעמוד בכל הוראות החוזה וגם בכל הוראות חוק המכר (דירות), התשל"ג-1973. במקרה בו נמצאו בנכס ליקויי בנייה חשוב מאוד לפעול על פי הוראות חוק המכר אשר קובע כללים בדבר הודעה לקבלן על ליקויי בנייה ודרישת תיקונם, פעולות אשר יש לבצע טרם הגשת תביעה. על כן, כאשר מתגלים ליקויי בנייה מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנושא ובקיא בהוראות החוק, על מנת שזכויותיכם לא ייפגעו ועל מנת שבמידת הצורך תוכלו לתבוע את המגיע לכם. גם במצב של איחור במסירה חשוב להכיר את הוראות חוק המכר הקובע מה הוא הסכום שניתן לדרוש כפיצוי, שלפעמים יכול להיות גבוה יותר מהסכום שהוסכם עליו בחוזה.

תביעה נגד קבלן שיפוצים.

כאשר שוכרים קבלן לבצע עבודות שיפוץ בנכס מומלץ ביותר לחתום על הסכם כתוב המגדיר מראש את כל מרכיבי השיפוץ, עלות השיפוץ, מועדי התשלומים ותאריך הסיום של עבודות השיפוץ. בין אם קיים חוזה בכתב ובין אם קיים רק חוזה בעל פה, כאשר עבודות שיפוצים מתארכות בצורה בלתי סבירה, או אם לאחר עבודות השיפוץ מתגלים ליקויים שונים כמו נזילות, חוסר התאמה בין התוצאה בפועל לתכנון עליו סוכם, בנייה בניגוד לתקני בניה וכיוצא בזה, ישנה אפשרות לתבוע פיצויים על הנזק שנגרם, מכוח עילות כגון הפרת חוזה ורשלנות. כך לדוגמא, בחודש אוגוסט 2014 פסק בית משפט השלום בתביעה שהוגשה כנגד קבלן שיפוצים בטענה שעבודתו היתה רשלנית ולקויה והתובעת נאלצה לשכור אנשי מקצוע אחרים שיבצעו את העבודה מחדש, דבר אשר גרם לה לנזקים, הוצאות רבות ולעוגמת נפש. בית המשפט מינה מומחה מטעמו אשר קבע נמצאו ליקויים בעבודת הקבלן בכל הנוגע לריצוף שהונח בניגוד לתקן ללא מרווחים הרצפות ובשיפוע לא תקין. בית המשפט פסק כי על הקבלן לשלם לתובעת את עלות תיקון הליקויים כפי שהוערכה על ידי המומחה בסך של כ-57,000 ₪ ועד 5,000 ₪ פיצוי על עוגמת נפש (ת"א 20453-11-10 אילנה לוגסי פהימה נ' יהודה דיין).

תביעות צד ג' – מהן תביעות צד ג', ומהן הזכויות העומדות בפני אותו צד הנוסף בהליך המשפטי?
תביעת ליקויי בנייה – מתי ניתן להגיש תביעה מסוג זה ומכח איזה חוק ניתנת הגנה?
איך לתבוע קבלן – מתי ואיך ניתן לתבוע קבלן שלא עומד בתנאי עסקת המכר?

תביעה נגד קבלן על ליקויי בניה.

בניית בית המגורים שלכם הייתה תהליך ארוך מאוד, בו השקעתם לא מעט זמן ולא מעט מאמצים בשביל לייצר את חוויית המגורים המושלמת למשפחה. ועדיין, אחרי כל כך הרבה חודשים של המתנה, רגע אחד לפני שאתם מקבלים את המפתח לדירה שלכם, מתגלים ליקויי בנייה קשים ומורכבים אשר מחייבים אתכם לפעול משפטית אל מול קבלן הביצוע. הגשת תביעה נגד קבלן על ליקויי בנייה היא לא עניין של מה בכך, וזה בעיקר אומר שאתם חייבים להתכונן משפטית לתהליך. כאן נכנסים לתמונה אנשי הצוות המקצועיים של משרד עורכי הדין אלי שמעוני, אשר יכולים לאפשר לכם להגיש תביעה נגד קבלן על ליקויי בנייה, תוך יצירת סטנדרט עבודה משפטי ברמה הגבוהה ביותר וניהול העבודה בצורה מסודרת.

תביעה נגד קבלן על ליקויי בניה – מה צריך לעשות?

רגע אחד לפני שאתם מגישים תביעה נגד קבלן על ליקויי בנייה, חשוב להבין איך אתם צריכים לנהל את תהליך העבודה ומה הן הציפיות שלכם מאנשי המקצוע השונים לאורך כל שלבי הדרך. על כן, העבודה הצמודה עם עורך דין שזה הוא התחום המקצועי שלו, קודם כל מאפשרת לכם ללמוד לעומק את התחום ולאחר מכן להבין ביחד עם עורך דין איך ניתן לפעול מול כל תגובה פוטנציאלית של קבלן הביצוע של העבודות. אז כן, שווה לעשות איזה שהיא עבודת רקע לפני שמגישים את התביעה, וחשוב ללמוד את הנושא לעומק, כדי להבין מה אתם צריכים לעשות בסיטואציות שונות לאורך הדרך, בשביל לקבל בית מגורים בטוח ובטיחותי.

בחינה מעמיקה של התיק, עוזרת לבנות את התהליך.

העבודה עם אנשי הצוות המקצועיים של משרד עורכי הדין אלי שמעוני היא הדרך שלכם להבטיח שאתם יוצרים את הסטנדרט המקצועי הגבוה בתיק אותו אתם רוצים לנהל. בוודאי עם חשוב לכם לשמור על תהליך משפטי מסודר, ואם אתם מבינים את החשיבות של תביעה כנגד קבלן העבודות שלכם, כדאי לעשות את הכל בשביל לבנות עם אנשי המקצוע את התהליך המשפטי המתאים ביותר למצב שלכם.

תביעת קבלן על ליקויי בניה.

הניהול של תהליכי תביעה מסובכים ומורכבים הוא תמיד אתגר. גם בשבילכם בתור לקוחות, אבל גם בשביל עורכי הדין המקצועיים אשר מלווים אתכם לאורך תהליך העבודה. יחד עם זאת, במובנים מסוימים, דווקא היכולת לפנות לעזרת עורך דין בשלב יחסית מוקדם של הדרך, מאפשרת לכם להגיש תביעה קבלן על ליקויי בנייה, תוך שאתם שמים לב לכל הפרטים הקטנים ומצליחים לנצל את היתרונות המקצועיים של עורך הדין לטובתכם. אנחנו, אנשי הצוות של משרד עורכי הדין אלי שמעוני, יודעים עד כמה חשובה היא ההשקעה בפרטים הקטנים כאשר מנסים לעבוד על תיקים מורכבים במיוחד. ואנו נשמח לעזור לכם בתהליך תביעת קבלן על ליקויי בנייה ככל ויש לכם בעיות מורכבות שאתם חייבים להתמודד איתן.

איך מתנהלת תביעת קבלן על ליקויי בניה?

תהליך תביעת קבלן על ליקויי בנייה מתחיל קודם כל בהבנה מעמיקה של הליקויים. צריך להפנים האם מדובר על ליקויים מסכני חיים שיכולים למנוע מכם להיכנס לבית, כאשר הבית אינו בטוח למגורים. אז הפעולה חייבת להיות הרבה יותר מהירה והרבה יותר נחושה. לחילופין, אם מדובר על ליקויים שיכולים להיות מוחלפים בפיצוי כספי, יש לכם זמן לתכנן את תהליך העבודה שלכם, ואתם תצליחו להגיע למצב שבו אתם מקבלים את הפיצוי המירבי בזכות העבודה המקצועית של עורכי הדין שלכם. כך או כך, הרציונל מאחורי תהליך תביעה מסודר הוא ניהול נכון של המשימות והכרות עם הצידוקים המשפטיים שיש בתביעה שלכם, בעזרתם של עורכי דין מומחים.

מגיע לכם לקבל את השירות הטוב ביותר.

ביחד עם אנשי הצוות המקצועיים של משרד עורכי הדין אלי שמעוני, ניתן יהיה לבנות את התהליך המשפטי הרלוונטי ביותר לצרכים שלכם, כאשר אנשי המקצוע עושים את מירב המאמצים בשביל לייצר בשבילכם את הפתרון הנכון. אומנם אתם עדיין תידרשו להיות חלק מהתהליך, אבל במידה מסוימת, כאשר יש לכם עורך דין שנותן לכם גב משפטי, הרבה יותר קל לפעול וברור לכם שתצליחו בסוף לנצל את היתרון המיוחד שלכם.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי ובייצוג תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: