מביעים עניין בשוק הנדל"ן הישראלי?

מאת: עו"ד אלי שמעוני

שוק הנדל"ן הישראלי מגוון מאוד והוא הולך ומתפתח מדי שנה כיוונים חדשים ומפתיעים שיכולים לעניין כל משקיע פוטנציאלי. מביעים עניין בשוק הנדל"ן הישראלי? אם כן, עליכם לדעת שיש לכם אפשרויות שונות שמבטיחות שוות נאות, והן מפוזרות ברחבי הארץ. משרד עורכי דין בישראל שמתמצא בתחום זה ומתמחה בנדל"ן מסוגל להעניק לכם לא רק את הידע המתאים לבצע השקעה כזאת, אלא גם לבצע בשמכם ולמענכם בדיקת היתכנות ואיתנות פיננסית של כל מיזם נדל"ן כזה, וללוות אותו משפטית וחוזית עד הגמר המוצלח.
ממשלת ישראל החליטה לאפשר לדיירים וליזמי נדל"ן שונים לחדש בניינים ותיקים בסביבה עירונית רוויה שאין בה עוד אפשרות לבנות, מכמה סיבות. ראשית, הבניינים ישנים ואינם עומדים בתקנים הנחוצים נגד רעידות אדמה, נוסף על כך אין להם ממ"דים כמתחייב מהמצב הביטחוני בישראל. בהזדמנות זו שמחדשים את הבניין, מושכים אליו גם אוכלוסייה צעירה המחפשת דירות גדולות ומשודרגות ובכך גם מחזקים את הקהילה, וגם משקיעים בתשתית ובפיתוח הסביבתי כחלק מההשקעה במיזם.

מיזמים של התחדשות עירונית בשוק הנדל"ן הישראלי.

שני מסלולי ההתחדשות העירונית הנקראת תמ"א 38 מזמנים ליזמי הנדל"ן הזדמנויות נהדרות להרוויח. בחלקם מקבלים זכויות בנייה לגובה כדי להוסיף דירות לבניין המתחדש ובחלקם פשוט משדרגים את הדירות ומגדילים אותן, יחד עם תוספות והטבות שונות כמו חניונים ושטחים ציבוריים משותפים מושקעים יותר. את הבניינים האלה אפשר לאתר בעיקר בשכונות ותיקות ובחלקם אפשר לשכנע את הדיירים באיסוף חתימות לבצע את פרויקט ההתחדשות. תחום זה במיוחד דורש ליווי משפטי משום שמדובר בקבוצות של דיירים שעליהם חלים חוקים מסוימים בהסכמה למיזם, ולכן הליווי המשפטי חיוני.

איתור קרקעות לבנייה, תכנון ובנייה של צמודי קרקע.

בערים רבות כבר אין קרקע פנויה לבנייה הרוב נמצא בערים בפריפריה או ביישובים בעלי אופי כפרי שבהם הקרקעות עוברות שינוי ייעוד. מביעים עניין בשוק הנדל"ן הישראלי? חפשו מיזמים שתהיה לכם שליטה בהם מרגע איתור הקרקע ועד קבלת תעודת הגמר. במיזמים כאלה תוכלו לרכוש קרקע המופשרת לבנייה ברשות מקומית כלשהי, לתכנן ולבנות כמה בתים צמודי קרקע במפרטים איכותיים ובנייה עילית, והרווח מהמבנים האלה מובטח לכם. יזמות נדל"ן כזו לא חייבת להיות של כמה בתים, אתם יכולים לבנות רק בית אחד על פני שטח גדול וייעודי, והמחיר שלו יהיה בהתאם. אולם אלה בתים שאפשר לבנות רק בשטחים כפריים, וכבר היום ידוע שמחירם מאמיר בכל שנה בגלל האטרקטיביות שלהם ליזמים פרטיים.

השקעות בקרנות נדל"ן.

אם אינכם מכירים את הארץ ואינכם יודעים היכן כדאי להשקיע, תנו למומחים לנהל את הכספים שלכם על ידי השקעות בקרנות נדל"ן. כך, תוכלו להבטיח גם פיזור של ההשקעות שלכם וגם רווחים. שוק הנדל"ן, למעשה כמעט שאינו סטטי. כך שתמיד לאתר למענכם את הזדמנויות הנדל"ן הבאות. מביעים עניין בשוק הנדל"ן הישראלי? זו הדרך להתחיל להכיר אותו. בקרן השקעות כזו יש לכם אפשרות להשקיע ישירות דרך הקרן בכמה יחידות השתתפות, כך שאתם מקטינים את הסיכון מצד אחד ומגדילים את הסיכוי לרווח מצד שני.

מביעים עניין בשוק הנדל"ן הישראלי? הסיבות שבגללן הפריפריה היא להיט.

הלהיט העכשווי הוא הפריפריה, מכמה סיבות. בשנים האחרונות משרד התחבורה עושה ככל שביכולתו לקרב את הפריפריה למרכז באמצעות רשת רכבות שמגיעות בכל פעם רחוק יותר. כמו כן, הכבישים הנסללים ברחבי הארץ, כולל מחלפי חדשים ומהירים ובמיוחד המשך סלילת כביש חוצה ישראל פשוט הופכת את הנסיעות האלה לקלות יותר. דוגמאות שונות בתחום הנדל"ן שזוכות לפריחה: ירוחם, כעיר המגורים של אנשי הקבע מעיר הבה"דים; באר שבע שבה שיכון ד' מתחיל להגיע לגבהים במחירי דירה ובתשואות שונות; אשקלון ועוטף עזה, שלמרות כל המצב הביטחוני אנשים נוהרים לשם בהמוניהם בגלל האזור היפה; וגם אשדוד שטרם הגיעה לרף העליון של המחירים שלה למרות שהיא מתקרבת לשם במהירות בגלל השקעות מחו"ל.

נכסי יוקרה, חללי עבודה משותפים ומשרדים.

מביעים עניין בשוק הנדל"ן הישראלי? הנה עוד שני תחומים שבהם יש רק רווחים. שוק הדירות היוקרתי ושוק המשרדים. כאשר משקיעים בנכס יוקרתי יודעים דבר אחד – שגם אם ערכו לא יעלה בהרבה עם השנים, הוא יחזיר בסופו של דבר את ההשקעה בתשואה חודשית מהשכרה. אם כי סביר להניח שגם ערכו יעלה משום שזהו טבעם של נכסי יוקרה, במיוחד במקומות הנכונים. כמו כן, שקלו להשקיע במשרדים, בעיקר בנייני משרדים שפועלים בשיטות המודרניות ומיועדים ליזמים צעירים, כמו חללי עבודה משותפים שמיעודים גם לנטוורקינג.
זהו העתיד שמתרחש גם כיום והוא עתיר הזדמנויות ופתוח עדיין לחידושים והשקעות. משרדים, כמובן, מחזירים תשואה דרך השכרה, וגם בהם כדאי לדעת היכן להשקיע באזורי מיוחדים. יש היום ביקוש גם למשרדים להשכרה לפי שעות וימים, מה שהופך אותם לאטרקטיביים במיוחד. בכל מקרה, לא מומלץ לעשות צעד כלשהו ללא עורך דין שמנהל את המשא ומתן, בודק את כל הסיכונים וההיתכנות הפיננסית, בודק את ההיסטוריה של המקום והאישורים, מנהל את ניסוח של החוזים והעברות הכספים ובודק את כל ההיבטים החוקיים והמשפטיים של השקעה והנכס המוצע.

אלי שמעוני, משרד עורכי דין בהרצליה ובתל אביב, עוסק בתחום האזרחי/מסחרי וייצוג בבית המשפט של תובעים ונתבעים. פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לסייע.
במייל: [email protected], טלפון: 09-8669556, 03-5507155.
האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית הדרושה, בדרך כלל, טרם נקיטת הליכים משפטיים.

img

עו"ד אלי שמעוני

עו"ד אלי שמעוני בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) ומביא ידע משפטי עשיר בתחומי התמחותו. בנוסף, עו"ד שמעוני בוגר קשת רחבה של הסמכות מקצועיות בתחומי המשפט האזרחי, הבנקאות, הציות, הקניין הרוחני, הממשל התאגידי ועוד… תחומי העיסוק העיקריים של עו"ד שמעוני: ליטיגציה אזרחית ומסחרית, תובענות ייצוגיות, גישור ובוררות, קניין רוחני, חברות, תביעות ייצוגיות, מקרקעין, צוואות וירושות, תביעות כספיות, מטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות, ציות והשקעות.

    לייעוץ וקביעת פגישה השאירו פרטים ונחזור בהקדם: