• עברית
  • English
  • Français
  • Español
  • Português
  • Deutsch

גניבת עין (Passing Off)

יש חברות שצומחות באמצעות החדשנות והנכסים השיווקיים שלהן. בשווקים תחרותיים, חברות אלו נאבקות על תשומת ליבו של הצרכן באמצעות שיפור מתמיד של המוצר, של טכנולוגיה, של חוויית השירות או של מערך המסרים סביב המותג. ומנגד, יש חברות (או עסקים, או יחידים) שינסו "לזכות מן ההפקר", ולהרוויח אף הן מאותם נכסים שיווקיים בדיוק. גורמים אלו מזהים את נקודות החולשה של הצרכן: חיפוש ודאות וביטחון בביצוע עסקאות. הצרכן מעוניין להפחית את הסיכונים שלו על ידי בחירה באפשרות המוכרת והמחוזקת באמצעי המדיה והפרסום.

גניבת עין יוצרת הטעיה או בלבול אצל הצרכן וגורמת לו להאמין שהוא יודע "עם מי יש לו עסק". וכך, החברות שהשקיעו משאבים עצומים בבניית מוניטין, ונפלו קורבן לגניבת עין, מפסידות פעמיים: פעם אחת את העסקה עם הלקוח שהלכה לזייפן או לגורם שביצע את ההטעיה (במקום למותג המקורי ובעל הזכויות). ופעם נוספת, את שמן הטוב שנפגע. מי שקנה מוצר לקוי מתוך אמונה שהוא גם מקורי, ייחס את האכזבה שנגרמה לו כצרכן לשם המותג שמופיע על המוצר, ולא לזייפן שבפועל גרם את הנזק או עוגמת הנפש. חברות שמנסות להגן על עצמן מפני גניבת עין נתקלות לא אחת בטיעונים משפטיים בעד "חופש העיסוק" או "שוק חופשי". ES - אלי שמעוני משרד עורכי דין, מחויב לשמירה על התוצרים הרוחניים הקנייניים של לקוחותיו, ולפעולה משפטית נמרצת כנגד ניסיונות של גניבת עין. אנו נעמיד לרשותכם כלים, ייעוץ ושירותי ייצוג שיאפשרו לכם להתמודד בתנאי תחרות הוגנת בזירה המסחרית.

 

במה נוכל לעזור לך?

  • הערכה של נזקים ארוכי טווח וקצרי טווח של גניבת עין.
  • הפסקת העוולה שמזיקה לשמה הטוב של חברה או למוניטין של מוצריה באמצעות צווי מניעה זמניים.
  • ביסוס תביעה משפטית דרך הוכחה של מוניטין בצד הנפגע וחוסר תום לב או כוונת הטעייה בצד הפוגע.
  • הגנה על "מותג גנרי" שהפך שם המתאר קטגוריית מוצרים שלמה.
  • טיפול בגניבת עין באינטרנט, בייחוד ברישום שמות דומיין דומים, או ממותגים אך בסיומת אחרת.

 

למה לקוחות בוחרים לעבוד איתנו?

  • שילוב של מגוון כלים, טכנולוגיות ויכולות להוכחת נזק, לרבות סקרי צרכנים ומחקר מקוון.
  • אספקת מענה הן בהגנה על נתבעים והן בביסוס כתבי תביעה במקרי גניבת עין.
  • יתרון עסקי: אנו נאפשר לכם כלים משפטיים להתמודד עם סיטואציה מסחרית מתסכלת.
  • מסלול מהיר: שת"פ עם מודיעין עסקי לביסוס או הפרכה של שני מרכיבי התביעה, מוניטין והטעייה.

 

פגיעה במוניטין - כיצד המושג "מוניטין" מוגדר בחוק ומהן העוולות המגדירות פגיעה במוניטין?
הפרת קניין רוחני - כיצד ניתן לזהות הפרת קניין רוחני וכיצד נכון לטפל בה.
עוולות מסחריות - מה מוגדר כעוולה מסחרית, ועל בסיס איזה חוק ניתן להסתמך?
גניבת עין - הטעיה בלבד, חשש להטעיה או פגיעה במוניטין?
הפרת סימן מסחר - מהם המבחנים לקביעת עצם הפרתו של סימן מסחרי ובהקשר זה מה החשיבות לרשום סימן מסחר?

צור קשר


מי אנחנו

משרד עו"ד אלי שמעוני מתמחה בתחום האזרחי-מסחרי ובתחום הקניין הרוחני. המשרד עוסק בליווי וייצוג משפטי של עסקאות וחוזים. בנוסף משרדנו עוסק במתן ייעוץ וניהול תיקי קניין רוחני כגון: רישום סימני מסחר, רישום פטנטים, הגנה על זכויות יוצרים ומדגמים, ליווי עסקים בעלי זכויות קניין רוחני וייצוגם המשפטי.

צור קשר